Viadukt na Žampachu
Údolí Kocour v blízkosti Jílového u Prahy je překlenuto druhým nejvyšším železničním mostem v Evropě. Jeho výška je 41,73 m a je tedy jen o necelý metr nižší, než Nuselský most.
Viadukt byl postaven v letech 1898 - 1899 a první vlak tudy projel v 1. května 1900. Od té doby nepřetržitě slouží bez větších oprav. Je postaven z hrubozrnné žuly, která pochází z okolních lomů. Na stavbě pracovali…
Viadukt byl postaven v letech 1898 - 1899 a první vlak tudy projel v 1. května 1900. Od té doby nepřetržitě slouží bez větších oprav. Je postaven z hrubozrnné žuly, která pochází z okolních lomů. Na stavbě pracovali…
Sdílej toto místo s přáteli
Viadukt na Žampachu
Další místa v okolí - Viadukt na Žampachu
- Babice
- Benice
- Blaženice
- Bohuliby
- Bojanovice
- Bojov
- Borek
- Brodce
- Březová
- Březová-Oleško
- Břežany u Lešan
- Čakovice
- Černíky
- Dalešice
- Davle
- Dolní Jirčany
- Dolní Požáry
- Dunávice
- Hlubočinka
- Horní Jirčany
- Hostěradice
- Hradištko
- Hvozdnice
- Chářovice
- Chleby
- Chlomek
- Chotouň
- Chrást nad Sázavou
- Jílové u Prahy
- Kabáty
- Kamenice u Prahy
- Kamenný Přívoz
- Kamenný Újezdec
- Kostelec u Křížků
- Krhanice
- Krňany
- Křížkový Újezdec
- Ládeves
- Ládví
- Lahoz
- Ledce u Nespek
- Lešany
- Lhota
- Libeň
- Libeř
- Loutí
- Luka pod Medníkem
- Masečín
- Maskovice
- Měchenice
- Nedvězí
- Nechanice
- Netvořice
- Nová Hospoda
- Nová Ves
- Ohrobec
- Okrouhlo
- Oleško
- Olešovice
- Pecerady
- Petrov
- Pikovice
- Podělusy
- Pohoří
- Prosečnice
- Přestavlky
- Psáry
- Rabyně
- Radějovice
- Radlík
- Sázava
- Skalice
- Skalsko
- Skuheř
- Slapy
- Sloup
- Soběšovice
- Struhařov
- Studené
- Sulice
- Štěchovice
- Štiřín
- Teletín
- Těptín
- Třebenice
- Třebsín
- Tuchyně
- Týnec nad Sázavou
- Větrov
- Všetice
- Vysoký Újezd
- Zahořany
- Zbořený Kostelec
- Zlatníky
- Zlatníky-Hodkovice
- Zvole
- Žampach
- Žampach
- Ždáň
- Želivec