Říkovské železniční tunely
První plány stavby železniční tratě z Pardubic do Liberce spatřily světlo světa v roce 1840. Několik let se vedly spory o vedení trasy. Navrženo bylo pět variant. Uvažovalo se také o trati dvojkolejné, ale na tu nebyly finanční prostředky.
Stavba byla nakonec zahájená na podzim roku 1856. Nejobtížnějším byl vzhledem k terénu úsek ze Semil do Liberce. Současně zde pracovalo 15.000 dělníků.…
Stavba byla nakonec zahájená na podzim roku 1856. Nejobtížnějším byl vzhledem k terénu úsek ze Semil do Liberce. Současně zde pracovalo 15.000 dělníků.…
Sdílej toto místo s přáteli
Říkovské železniční tunely
Další místa v okolí - Říkovské železniční tunely
- Alšovice
- Benešov u Semil
- Besedice
- Bezděčín
- Bítouchov
- Bohuňovsko
- Bořkov
- Bozkov
- Bratříkov
- Bystrá nad Jizerou
- Bzí
- Čikvásky
- Dlouhý
- Držkov
- Dubecko
- Hamštejn
- Helkovice
- Horská Kamenice
- Hořensko
- Hrachovice
- Hrubá Horka
- Huntířov
- Chlistov
- Chloudov
- Chuchelna
- Chutnovka
- Jesenný
- Jílové u Držkova
- Jirkov
- Klokočí
- Koberovy
- Komárov
- Kotelsko
- Kozákov
- Kozákov
- Křečovice 1.díl
- Kvítkovice
- Labe
- Lestkov
- Lhota
- Lhotka
- Libentiny
- Líšný
- Loktuše
- Loučky
- Loukov
- Loužek
- Loužnice
- Malá Horka
- Malá Skála
- Michovka
- Návarov
- Nedvězí
- Nouzov
- Pelechov
- Pipice
- Podmoklice
- Pohoří
- Prackov
- Proseč
- Proseč
- Prosíčka
- Příkrý
- Radčice
- Radostná pod Kozákovem
- Rohliny
- Roztoky u Semil
- Rybnice
- Sekerkovy Loučky
- Semily
- Slaná
- Smrčí
- Smrčí
- Sněhov
- Spálov
- Splzov
- Stanový
- Stará Ves
- Střevelná
- Sutice
- Světlá
- Škodějov
- Tatobity
- Těpeře
- Tuhaň
- Václaví
- Vesec
- Veselí
- Vlastiboř
- Volavec
- Vranové 1.díl
- Vranové 2.díl
- Vrát
- Záhoří
- Zásada
- Zbirohy
- Želeč
- Železný Brod
- Žernov
- Žlábek